Kuigi erakondade majandusprogrammidesse sukeldudes võib neist leida nii mõnegi mõistliku idee, kajab ettevõtjate suhtumisest usaldamatust ja tüdimust, tõdeb ajakirjanik Eliisa Matsalu.

- Eliisa Matsalu
- Foto: Andras Kralla
Eelmisel aastal võeti kui konveieril vastu mitu seadust, mis ettevõtjates nördimust tekitasid. Kurikuulsamateks neist on paljuräägitud 1000euroste tehingute ning sõiduautode käibemaksu muudatuse seadus. Eesmärk võib ju olla üllas – avastatakse nii maksupettusi kui kogutakse ka riigikassasse rohkem raha, mida seejärel omakorda jälle laiali jagada.
Paraku on paljudele justkui kiusamisena tunduvad võtted tekitanud usaldamatust riigi vastu. Selle asemel, et astuda edasiviivasse debatti, kehitatakse õlgu – kõiki poliitikuid peetakse samasugusteks ega usuta, et nad suudavad üllatada millegi sisukaga. Kardetakse, et lühikese ajaga võetakse taas vastu seadusi, mis kulutavad ettevõtjate aega ja raha.
Ettevõtjad ei tohiks unustada, et kõikide muutuste aluseks on elav arutelu. Kurb tõde on, et suurem osa valijatest ei vaata iialgi erakondade valimisplatvorme süvitsi – oma arvamusi kujundatakse heal juhul meedias kõlama jäänud väljaütlemiste ja tegude, halvemal juhul enim pastakaid ja õhupalle jaganud erakondade põhjal. Kui juba ettevõtja, kellel nupp nokib ning kes Eesti majandusse ja heaolusse suure panuse annab, ei näe valimislubaduste üle arutlemisel mõtet, on raske oodata reforme, mida paigal tammuv Eesti majandus hädasti vajab.
Ettevõtjad, mida rohkem te arutlete ja arvamust avaldate, seda rohkem on lootust ka muudatustele! Vastasel juhul jäävadki üldsuse kõrvu vaid utoopilised lubadused üleriigilisest tasuta – õigemini tasutud – ühistranspordist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!